Glutenfri lavkarbo pizza på blomkålbunn

Jeg har skikkelig dilla på blomkål pizza for tiden, har du ikke testet ut den trendy blomkål pizzaen ennå, ja da kan jeg virkelig anbefale deg å prøve. Bunnen er laget av blomkål kjørt til fine smuler i en kjøkkenmaskin blandet med egg og revet ost. Du kan også bruke 1 pose ferdig blomkålris fra butikk.

BLOMKÅLPIZZA 2 porsj

1 pk blomkålris eller riv blomkål selv ( 200 gr )

100 gr revet hvitost

2 egg

1/2 ts hvitløkspulver

1/2 ts salt

1/2 ts pepper

Stek 220 grader midt i ovn på over og under varme

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensene i en skål/bakebolle og bland godt. Fordel utover et bakepapir og stek ca 15 min i forvarmet ovn på 220 grader midt i ovnen til den er blitt litt gyllen men ikke brent.

PIZZAFYLL:

4 ss sukkerfri ketchup

2 skiver rød paprika i biter

2 skiver gul løk

Jalapenos

Grønn pesto (om du liker dette, jeg hadde noe stående)

ca 80 – 100 gr kjøttdeig

1 – 2 skive bacon i biter

50 – 100 gr revet ost

Jeg pleier å ha sukkerfri ketchup på den forhåndstekte pizzabunnen, drysser over ønsket mengde ost og topper med bacon i biter, små boller av rå kjøttdeig, løk, paprika, jalapenos og pesto.

Steker så pizza i ca 15 min +/- på 220 grader, total steketid blir ca 30 min

Håper det smaker.

TIPS! Bytter du ut blomkål med sellerirot så får du også en himmelsk pizza med enda færre karbohydrater.

TIPS! Lag  små pizzaer istedenfor 1 stor, så kan du bruke de som lefser til taco

 

Den første blomkål pizza jeg laget var denne 

og sellerirotpizza her

 

Følg meg gjerne på instagram for mer bilder og inspirasjon

7 kommentarer

Siste innlegg