Pizza snurrer med enkelt kjøttdeigfyll

Pizzasnurrer er vel noe av den beste turmaten jeg vet. Di er gode både varme og kalde.  Det er så deilig å ha på lur i fryseren til travle dager, bare til å ta opp og varme i stekeovn. Disse  spiser hele familien om di er på lavkarbo eller ei. Di er glutenfrie, gjærfrie og sukkerfrie. Utgangspuntet er Bagels oppskriften min, så liker du di vil du elske disse pizzasnurrene uansett fyll.

PIZZA SNURRER 12 stk

220 gr revet hvitost eller revet mozzarella

1 beger ( 125 gr ) tine kremost naturell

50 gr malte mandler – regal malt mandel mel ( ikke fettredusert )

30 gr sesammel

1 ts bakepulver

1 ts xanthan gum – helsekost

1 egg

1/2 ts salt

1 ss tørket oregano

Ha revet ost og kremost i en skål som tåler varme og mikrobølgeovn, smelt dette godt sammen på full effekt.  Dette tar 3-4 minutt ,rør litt et par ganger under prosessen, det skal bli “flytende” som en tykk milkshake. Dette  kan også gjøres i gryte på svak varme, men da tar det lenger tid.

Mål opp di tørre ingrediensene i en bakebolle, rør så inn i den smelta osten og 1 egg, kna godt sammen med hånden. Jeg bruker engangshansker, så sparer jeg meg for mye gris.

Finn frem 2 stk bakepapir på størrelse med bakeplaten, ha på litt olje på begge arkene. Ha deigen over på det ene arket og legg det andre oppå. Kjevle ut et rektangel, ta av det øverste bakepapir og ha på ønsket fyll.

Her kan du fylle med ost og skinke,pepperoni, kjøttdeig og løk, ja alt du egentlig liker i pizzasnurrer. Jeg hadde idag kjøttdeig og løk med tomatsaus.

Rull sammen ved hjelp fra bakepapir som ligger under deigen. Del opp i 13 biter, jeg sette di to endene mot hverandre, slik at det blir en snurr. Så totalt blir det 12 pizzasnurrer av denne oppskriften.

 

ENKELT PIZZAFYLL MED KJØTTDEIG

1 pk kjøttdeig 400 – 600 gr

100 gr gul løk

10 gr hvitløk

10 ss sukkerfri ketchup – du kan mose hermetiske tomater istedenfor

1 ts sambal olek

1 ts oregano

3 dråper flytende natreen

salt, pepper etter smak

200 gr revet ost

Smør eller olje til steking

Stek kjøttdeig slik at den blir “kornete”, tillsett løk og hvitløk, surr dette til løk blir blank, ha over ketchup eller moste tomater. Smak til med krydder. La dette putre litt noen minutter og avkjøl dette litt før du har det over deigen.  Jeg starter alltid med å lage fyllet og avkjøler dette.

Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 25 – 30 minutter, over og undervarme.

Egner seg til å fryse

 

#pizza #pizzanurrer #turmat #glutenfri #lavkarbo #lavkarbomedhanne #blogger #fingermat #sukkerfritt #kjøttdeig

12 kommentarer

Siste innlegg