Kransekake stenger

KRANSEKAKE STENGER

100 gr malte mandler, med skall

200 gr mandelmel , type regal

100 gr sukrin gold

1  toppet ts tagatess

1 strøken ts tragant ( den hemmelige ingrediensen – kjøpes på apotek)

3 eggehviter

 

Ha alt det tørre i en bakebolle, tilsett 1 og 1 eggehvite og kna deigen godt sammen. Jobb litt med den, rull den til en pølse, pakk  inn i bakepair og legg i kjøleskap natten over i en plast pose.

 

Trill fingertykke pølser, steke på 200 grader, midt i ovnen ca 12 minutt +/- , skal være litt gyllne uti endene når du tar di ut. Denne oppskriften gir ca 25 stykk. Avkjøl på rist. Jeg fryser di etter at di er ferdig stekt, tar på sjokolade mens di er  frossne og putter tilbakei fryseren igjen til jeg skal spise di.

6 kommentarer
    1. Heia tenkte jeg skulle prøve å lage kransekake stenger, men lurte på en ting, må jeg bruke både sukrin og tagatess?
      Sånn jeg forstår er disse begge sukker……

    2. Marianne: Hei, du vet best hva som gir blodsukker stigning på deg selv. Både tagatess og sukrin er godtkjent søtning på lavkarbo. Hva en velger å bruke er en smakssak.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg