Gele godter

GELEGODTER

1 pk sukkerfri gelepulver – Jeg bruker eldorado

1,5 dl vann kokes opp

 

Eller du kan lage gele av  sukkerfri saft

1 dl vann, 1 pose gelantin pulver, 1 dl sukkerfri saft

Velger du å lage av ferdig gelepulver koker du bare opp vann og blander, ikke rør så mye at det blir skum på toppen, bare “beveg” det varme  vannet slik at det blander seg. Avkjøl litt og ha i egnet former eller en stor og skjær opp i biter etterpå. Husk å kle form med bakepapir eller gladpakk.

Silikonformer for isbiter er fint å lage hjemmelaget smågodt i, det kjøper du på Ikea, Normal, Sparkjøp, Nille.

 

Gelegodtene kan også dyppes i smeltet sjokolade.

 

Lager du av sukkerfri saft, koker du opp vann, rører ut gelantinpulver og har så i saften.

 

 

#smågodt #gelegodt #sukkerfritt #helg #lavkarbo #lavkarbomedhanne #blogg #glutenfri #lørdagsgodt #matfrabunn

 

10 kommentarer
    1. Hei, Jeg har små konfekt former i silikon, men når jeg skal ta ut gelebitene, så blir de ødelagt og kan ikke serveres. De blir ikke så blanke og fine som dine er.
      Har ikke smurt formene med noe. Burde jeg det?

      Vanskelig å putte gladpakk i sånne små former, synes jeg

    2. Hei. Dine gelé godis ser så gode ut! Har du prøvd å bruke mindre vatten en det står på posen, som hvis man lager ostekake? Tenker smaken blir mere konsentrert?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg