Glutenfri Pizza på grønnsakbunn

En glutenfri pizza på grønnsakbunn, helt uten hvetemel, men med masse gode smaker. Tenk å kunne nyte en deilig pizza og samtidig få i seg masse grønnsaker, det er jo fantastisk. I denne versjonen har jeg mikset blomkål og sellerirot det gir en litt mildere smak som passer perfekt til min gane og kanskje du også liker den.

Utgangspunktet er denne oppskriften her

SUPERDIGG GRØNNSAK PIZZA

150 gr raspet blomkål

150 gr raspet sellerirot

100 gr revet hvitost – bruker Prima fra Rema

2 egg

2 ss pofiber

1/2 ts hvitløkspulver

1/2 ts salt

1/2 ts pepper

 

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensene i en skål/bakebolle og bland godt. Fordel utover et bakepapir med en fuktet slikkepott eller bruk hendene som er fuktet med vann, stek ca 15 min i forvarmet ovn på 220 grader ( varmluft ) midt i ovnen til den er blitt  gyllen men ikke brent.

Mens pizzabunn steker gjør du klar pizzatopping.

Her kan du bruke akkurat det du ønsker og foretrekker.

Jeg pleier å ha på litt sukkerfri ketchup, drysse over oregano og toppe med revet ost, før jeg har på ønsket fyll som kjøttdeig, løk,tomat etc… Her skal du få et forslag til pizzatopping av meg, men pizza kan toppes med så mye digg og vi liker forskjellige smaker, så bare prøv deg frem til din beste kombo.

 

PIZZAFYLL:

4 ss sukkerfri ketchup

2 skiver rød paprika i biter

2 skiver løk

4 cherrytomater delt i 2

2 skiver squash delt i biter

Jalapenos

ca 100 gr kjøttdeig

50 – 100 gr revet ost

 

Når du har hatt på ønsket fyll, steker på 220 grader varmluft midt i ovnen til pizza er blitt gyllen og osten bobler akkurat passe slik du vil ha den. Dette tar ca 15 minutt +/- For å unngå at bunnen blir brent i katen, kan du pensle med litt nøytral olje eller smeltet smør i ytterkant.

 

Total steketid ca 30 minutt – forhåndstek 15 min – stek med topping ca 15 min – varmluft

 

Server  gjerne pizza med hvitløkdressing og basilikum eller ruccola

Da håper jeg det smaker

 

Velbekomme

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og inspirasjon

4 kommentarer
    1. Denne pizza ble dagens middag, og den va veldig god🤩og lett å lage👌tusen takk for oppskrift 🙂

    2. Lagde denne idag og det er absolutt ny pizzafavoritt 🤩 Takk for mange gode oppskrifter, du er med på å gjøre lavkarbolivet lett 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg