Enkel grunnoppskrift på lavkarbo brød

Dette er en enkel brødoppskrift på et lyst lavkarbo brød som kan brukes til alt fra baguetter, hamburger brød, pølsebrød osv..

Krever ikke så mange ingredienser

GRUNNOPPSKRIFT LAVKARBO BRØD

7 egg

2 ss kremfløte

4 ss majones

4 ss pofiber

2 ss fiberhusk

2 ss mandel mel – ikke fettredusert , kan også male mandler selv eller bruke sesam/kokos mel

1 ts xanthan gum –  kjøpes på helsekost

1/2 ts salt

2 ts bakepulver

Stekes på 200 grader vanlig over og under varme, midt i ovnen 25 -30 minutt

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensen i en bakebolle og bland godt sammen. Fordel i egnet form og stek. Steker du 1 stort brød, må du nok steke lenger

Oppgitt steketid er på type rundstykke størrelse og lite brød.

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og inspirasjon

 

Oppskriften er en liten justering fra denne

 

 

6 kommentarer
      1. Jeg fyller bare opp ønsket form. Noen ganger bruker jeg silikon muffins former andre ganger brødformer. Så her er det valgfritt. Lar det være litt klaring på toppen av formen slik at brød kan heve seg litt. Håper du skjønte. Hele oppskrift gir 1 brød, om 1 vanlig størrelse brød form brukes

    1. Jeg sliter sånn med at brødene faller sammen når jeg tar dem ut av steikeovnen – noen tips om hva jeg gjør feil?
      Hilsen Britt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg