Brød

Jeg har denne uken hatt fokus på lavkarbo brød. Når vi baker med lavkarbo er det bakepulver eller natron som blir brukt som hevemiddel,  det er da viktig å huske på at all bakst må behandles som et skjørt “sukkerbrød” (bløtkakebunn) ved steking og frem til det er avkjølt. Da bakepulver og natron lettere klapper sammen, men absolutt mulig å få til gode bakverk.

Husk øvelse gjør mester om du ikke lykkes første gang.

Flere har kontaktet meg og fortalt at di synes hverdagen blir litt vanskelig med små barn og frokost/lunsj når brødet mangler. Det å reise bort til andre eller dra på hytta og ha felles frokost kan bli litt vanskelig.  Baker du et lavkarbo brød så har du noe å legge pålegg på og  brød til å smøre niste for turen. Håper at du har latt deg friste til å teste ut noen av oppskriftene og kanskje finner du din favoritt. Min favoritt for tiden er valentinbrød som er et veldig mørkt brød. Til lyst brød bruker jeg denne oppskriften her

Det er den oppskriften jeg har brukt på brødene på bildet over.

 

#brød#brødmat#lavkarbo#blogger#blogg#fredag#helg#tur#turmat#lavkarbomedhanne#matfrabunnen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg