Fiskepinner

 Fiskepinner smaker både  bedre og blir sunnere når du lager selv. Vil du være kreativ kan du jazze dem opp litt, og Servere det som «fish & chips» ( se link til lavkarbo frites lenger nede på siden) Hjemmelaget fiskepinnepinner er jo bare helt nydelig.  Selv foretrekker jeg å lage det av hvit fisk, mens andre alltid lager av rød fisk som laks. Bruk den fisken du foretrekker, blir nok superdigg uanet.t

FISKEPINNER

 ca 500 g fiskefilet – skinn og benfri

2 egg

1/2 – 1 pose baconsvor

litt salt og pepper

 

Slik gjør du:

Mal opp baconsvor i foodprosessor, ha det oppi en pose eller skål. Jeg synes det er greit å bruke pose når jeg panerer.

 

Visp egg, salt og pepper lett sammen med en gaffel.

 

Skjær fisken i passe biter og vend fisken i eggeblanding, så i baconsvor.

Gjennta gjerne for dobbelpanering.

 

Stek på middels varme, i nøytral olje, ca 2 – 3 minutter på hver side til fiskebitene er gyllne. Legg over på et kjøkkenpapir slik at overflødig olje trekkes ut.  Legg så over i ildfastform, inn i ovnen ca 10 min på 200 grader

 

Mens fisken står i ovnen dekker jeg bord og lager en enkel salat, eller serverer som den tradisjonelle fish&chips – Lavkarbo chips finner du her

Jeg bruker denne fleske svoren til panering, maler den opp til melaktig konsistens.

 

Tips: Du kan også bruke 50/50 mandelmel og revet parmesanost til panering, husk da å bruke ikke fettredusert mandelmel.

 

Da håper jeg det smaker.

 

Følg meg gjerne på instagram for flere tips og daglig inspirasjon

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg