Lavkarbo “Pommes Frites”

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått hendvendelser fra mine følgere iløpet av disse årene jeg har vært på Instagram og blogg om det er noe som kan erstatte pommes frites. Frem til nå har det stort sett vært grønnsaker som er blitt brukt, helt til jeg kom over noen filmsnutter på youtube om keto frites som så interesante ut.

Her skal du få min versjon på lavkarbo frites, super enkelt og superdigg

LAVKARBO FRITES 1 porsjon

35 g Kokosmel – fettredusert

10 g Xanthan gum

1/2 dl varmt vann

 

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensene i en skål og bland godt.

Blir deigen litt tørr, juster med ca 1 – 2 ts varmt vann.

Kna deigen godt i mellom hendene og form en rund ball som klemmes flat mellom 2 bakeark.

Klem eller kjevle deigen ut til et rektangel som er ca 0,5 cm tykt.

Skjær så tynne stripes og stek disse gyllne på middels varme, i en stekepannen med nøytral olje.

Ferdig stekte stripes legges over på et kjøkkenpapir og dryss over salt.

Server til alt du ellers ville servert frites til.

 

Da håper jeg det smaker

Velbekomme

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

 

Sjekk gjerne ut min nettbutikk

6 kommentarer
    1. Herlighet, det va jo kjempegodt ! Har prøvd så mye lavkarbo oppskrifter som absolutt ikke smaker godt. Men disse var gode, nesten som vanlig pommes frites, tusen takk 😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg