Tacoform

KJØTTSAUS

1 pk kjøttdeig – 400 gram

4 ts tacokrydder –  oppskrift her

1/2 pk hermetiske tomater – rema sin i papp

1/2 gul løk i tynne skiver

300 g revet ost

1/2 boks rømme

sambal olek etter smak, dette er sterkt

salt, pepper,litt natreen – natreen har jeg for å lage en rundere smak på tomatene

Jalapenos

Meierismør eller olje til steking

 

Slik gjør du:

Stek kjøttdeig slik at den blir kornete, ha i 4 ts tacokrydder, dette tilsvarer 1 pk kjøpekrydder, la dette stå og putre litt.

Legg 1 stykk tortilla lefse i bunnen av en egnet form, ildfast eller vanlig kakeform.

Jeg bruker en 20 cm stor form

Smør på rømme, ha over litt løk, kjøttdeig og risle over et par skjeer hermetiske tomater. Tomatene har du hatt litt salt,pepper, sambal olek og natreen i. Dryss på litt revet ost og gjennta dette til du har 3 lag. Avslutt med ost på toppen, legg på noen jalapenos og stek på 220 grader, midt i ovnen, over og undervarme i 20-25 minutt.

Server med litt rømme og en enkel salat.

TORTILLALEFSER 3 stk

6 eggehviter

1,5 dl sesammel

1/2 ts salt

3 dråper natreen

Visp alle ingrediensene godt sammen, røren er tynn som fløte, så ikke får hetta. Varm en stekepanne, pensle litt olje i pannene og stek 3 stykk tynne tortilas i litt olje. Jeg bruker en wok panne for da får jeg samme størrelse på alle tortillaene. Di trenger ikke mange sekundene på hver side.

Oppskriften på tortillas,er etter Frøken Holm, men jeg synes alltid at sesammel krever litt søtt/salt for bedre smak, så tilsatte det i min versjon.

Håper det smaker

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

8 kommentarer
    1. Prøvde denne på mandag å det var helt nydelig 😍😍🙌 falt i smak hos hele familien. 🙌 takk for så mange gode fine oppskrifter , bloggen din blir flittig brukt 😘

    2. Heisann!
      Du har en kjempe flott blogg. Har fulgt deg i noen mnd. nå. Veldig gode oppskrifter. 👍🥰Ja har blitt kjempe inspirert, trodde ikke lavkarbo var så bra. TUSEN TAKK ❤️
      GOD HELG. 🍷🤪
      Hilsen 2V

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg