Så enkelt er lavkarbo

Med litt planlegging så er ikke lavkarbo  mer avansert  enn det tradisjonelle norske. Det krever bare litt planlegging og at du forbereder deg. Lavkarbo mat er oftere raskere å lage da brød og rundstykker ikke krever heving pga gjær. Bare røre sammen og steke. Noen oppskrifter inneholder endel “rare” ingredienser for noen, men her skal du få et enkelt langpanne brød som jeg har delt ved flere andre anledninger. Det er enkelt og krever få ingredienser.

LANGPANNEBRØD

5 egg

2 ss fiberhusk – står ved allergimat i dagligvaren

2 ts bakepulver

1/2 ts salt

5 dl revet hvitost

1 ts oregano

 

Mos  sammen egg, fiberhusk, bakepulver og salt med en stavmikser

Rør så inn for hånd 5 dl revet hvitost og litt tørket urter som oregano om du ønsker, jeg synes det blir veldig godt.

Fordel utover bakepapirkledd stekebrett og stek midt i ovnen ca 20 minutter på 175 grader.

Avkjøl og del opp i passe biter, oppbevares i kjøleskap.

Passer perfekt til pizzabunn, toast, sandwich, ostesmørbrød eller bare med godt pålegg

 

Følg meg gjerne på instagram for mer bilder og inspirasjon

6 kommentarer
      1. Heisann, det ser jeg ingen grunn for at det ikke skal gå. Men helt ærlig så har jeg aldri hatt behov for å fryse dette brødet 🙈 spiser det opp iløpet av et par dager.

      1. Man kan aldri spise ubegrenset av noe om man ønsker vektnedgang uansett kosthold. Karbohydrater pr bit må du nesten bruke matvaretabellen til å regne ut. Du tar da totalt hele brødet og så deler du på antall biter. Er veldig lite Karbohydrater i dette.

    1. Hei. Har osten noen virkning, eller kan jeg droppe den? Ikke så veldig glad i ost, men lystbånprøve oppskriften😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg