Pannekaker – nøttefri – glutenfri – lavkarbo

Disse pannekakene er så gode at de er en stor favoritt her hjemme,  i tllegg er de supergode + nøttefri. De er like gode varme som kalde.

Jeg har delt oppskrift med dere tidligere, men disse er så gode at jeg bare må dele igjen. Jeg steker i et pannekakejern som jeg fikk i julegave for ca 10 år siden, men har du ikke pannekakejern kan du også bruke et krumkakejern eller en vanlig liten stekepanne.

PANNEKAKER

3 egg

1.5 dl krem fløte

3 store ts sesammel

1 ts fiberhusk

2 ss smelta meierismør

3 dråper natreen eller den søtning du foretrekker, husk mengdejustering ved annen søtning

litt salt

 

Mos alt sammen med en stavmikser, la stå og svelle litt mens pannen blir varm eller bruk et pannekakejern om du har det, veldig greit for da steker du på begge sider samtidig. Men går fint å steke i vanlig stekepanne.

Stek tynne pannekaker i litt smør.

Server pannekakene med bacon, rørte bær eller det som du liker aller,aller best på pannekaker.

Da håper jeg det smaker, velbekomme

 

Oppskriften gir 5 – 6 små tynne pannekaker

 

For daglig inspirasjon følg meg gjerne på instagram

 

Ta gjerne en titt innom nettbutikken her

6 kommentarer
    1. I noen av oppskriftene står det “fetteredusert” / “ikke fetteredusert” bak meltypene, f eks mandelmel. Er dette vesentlig for resultatet ? 🌞

      1. Hei, ja det er det, da fettredusert og ikke fettredusert oppfører seg anderledes. Mengdemessig og smaksmessig i forhold til mengde væske og konsistens, det er derfor oppskrifter blir merket med fettredusert og ikke fettredusert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg