Med fare for å trø noen på tærne

Et lite hjertesukk fra meg.  Det er ikke til å koste under et teppe at lavkarbo er i vinden som aldri før. Forståelig nok da det er ren mat uten masse tillsetningsstoffer. Den ene facebook siden etter den andre popper opp. Flere og flere lager kostplaner og matplaner for salg i håp om å tjene penger. Jeg velger å tro at di som lager dette for salg har skikkelig kompetanse og vet hva di begir seg ut på. Noen prøver å selge lavkarbokaker, snop, brødmiks, kakemiks osv.. enten egen produsert eller kopi av andres oppskrifter. Å kopiere andres oppskrifter for videresalg er direkte ufint og lite proff. Jeg har nå hatt min blogg i 10 måneder og Instagram i 2 år der jeg deler min erfaring og oppskrifter med dere uten en krone i fortjeneste. Jeg er bare over gjennomsnittet interresert i mat og deler mine oppskrifter med dere av glede og interesse i den tro at det hjelper flere til å lykkes med et lavkarbokosthold. Det er ikke alltid like lett med familie der noen lever lavkarbo, noen smartkarbo og noen høykarbo. Det er jo greit at alle kan spise samme type mat med litt små justeringer og tilbehør. Dette prøver jeg via Instagram og formidle via bilder og litt tekst å vise at dette går helt fint. Så deler jeg oppskrifter her på bloggen innimellom.

Stort sett egne oppskrifter, noen ganger andre sine som jeg tester og finner gode og velutviklet. Da krediteres vedkommende om jeg vet opphavet. Selvfølgelig kan jeg også gjøre feil og kreditere feil person, men da er det ofte fordi andre personer  kopiere og tar æren for oppskriften og har ødelagt for opphavet. Å være matblogger er kostbart, det er mange misslykka forsøk bak en vellykket oppskrift. Så det er en kostbar hobby.

Jeg har nå levd lavkarbo i så mange år at jeg kjenner igjen endel oppskrifter og jeg er med i flere grupper på facebook, følger andre lavkarbokontoer på instagram og får med meg endel av det som deles der. Det er jo så flott å kunne dele oppskrifter og erfaringer med hverandre.

Alle meldinger jeg får fra dere følgere gjør meg så glad.

Dere skriver så mye fint at jeg noen ganger blir helt rørt tusen takk til alle og enhver, det er dere som gir meg lyst til å fortsette å dele oppskrifter og erfaringer med dere. Uansett hvor “matt” jeg blir når jeg stadig leser at oppskrift ikke kan deles da den tillhører en matplan eller kostplan i en gruppe. Dette mener jeg er direkte oppfordring til å måtte kjøpe denne matplanen.

Dette var dagens lille hjertesukk fra meg som bare prøver å formidle at lavkarbo er helt vanlig mat som hele familien kan spise og nyte godt av.

Ha en strålende dag

10 kommentarer
    1. Jag håller helt med dig!! 👍 E-books hit och dit och kostplaner överallt som man egentligen inte behöver. Det är dock skillnad om man skriver en receptbok som ges ut av ett riktigt bokförlag men det andra gillar inte jag heller. It’s annoying 😒

    2. Stå på. Jeg har anbefalt bloggen din til flere kunder. 🙂
      Og det med oppskrifter er et virrvarr, det er sikkert. Mange er like, og gjør man en bitteliten endring kan man kalle den “sin egen”… Og du har helt sikkert som jeg, samlet oppskrifter i mange år – uten å notere hvor den kom fra. DA er det ikke enkelt å kreditere noen.

    3. Veldig glad for å ha funnet deg. Laget mange av dine oppskrifter. Pizza, blomkålsuppe, brød og ikke minst favoritt knekkebrød.

    4. Helt enig med deg! Jeg holder meg bevisst unna «kjøpe»sider, men kjøper gjerne bøker og deler gjerne om noen spør. Tenker at det sier mye om oss som samfunn, at vi deler og hjelper hverandre på vei, det knytter oss sammen. Gjør det ikke? å dele og å ha felles interesser. Jeg digger bloggen og instagrammen din. Masse inspirasjon som jeg koser meg med. 3’de dagen med mandelgrøt nå 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg