Knasende sprø lavkarbo pizza

Pizza er og blir en stor favoritt her i huset. At du kan lage en knasende sprø pizzabunn med kun ost er ikke noe nytt i lavkarbo verden,  ostepizza er en favoritt hos flere som spiser lavkarbo. Dette er den enkleste pizza jeg lager og den smaker himmelsk. Tynn, sprø pizzabunn som er rask å lage, det kan nesten ikke bli bedre.

OSTEPIZZA

100 – 130 gram revet hvitost – mengde ost varierer etter størrelse på stekepanne

1 ts Oregano

 

PIZZAFYLL

4 – 5 ss sukkerfri ketchup

50 gram revet hvitost

50 gram kjøttdeig – lag små kjøttboller av rå kjøttdeig

2 skiver rødløk

4 – 5 jalapenos skiver

3 sherry tomater –  delt i 4

2 skiver squash – delt i biter

1-2 ringer gul paprika – delt i biter

SLIK GJØR DU:

Start med å rive ost til bunnen. Fordel den i en stekepanne ( teflon el. lign) som er middels varm. Du trenger ikke fett eller smør i panna, osten er fet nok og vil løsne. Dryss over oregano og  stek  til osten bobler godt og når du løsner osten litt fra kanten så ser du den blir sprø.

Dette tar ca 7 – 9 min på middels varme.

Ha pizzabunn over på et bakepapir, da ser den slik ut og blir helt sprø når den blir avkjølt.

Fordel ditt favorittfyll på pizzabunn eller bruk mitt forslag.

Jeg liker best å ha på sukkerfri ketchup, så revet ost og topper med det jeg ønsker oppå osten, men det er frivillig, blir nok superdigg uansett om fyllet ligger over eller under osten.

Jeg har toppet med små kjøttboller av rå kjøttdeig, disse blir stekt i ovnen når pizza stekes.

Legger så på resten jeg velger å toppe pizza med og steker til den er gyllen.

 

Stek i stekeovn på 220 grader, vanlig over og undervarme til osten på toppen er passe gyllen,

dette tar ca 13 -15 minutt.

Server med ruccola og hvitløkdressing

Da håper jeg det smaker

 

Velbekomme

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og inspirasjon

 

8 kommentarer

Siste innlegg