Kakao med krem på lavkarbovis

Det er ikke mye som varmer og gleder mer enn en kopp rykende varm kakao når man er kald. Hvem liker vel ikke en deilig kopp kakao toppet med krem. Fra nå og frem til påske heller jeg i meg flere titalls kopper kakao. Denne oppskriften har jeg delt før, men en god ting kan ikke deles for ofte.

KAKAO MED KREM 1 stor kopp

2 ss meierismør

1,5 dl kremfløte – se tips

1,5 dl vann – se tips

1 ss kakao –  Dr.Otker sin bake kakao da den har minst karbohydrater

ca 3 – 5 dråper flytende natreen eller stevia med vaniljesmak

1 bitteliten klype salt

 

Ca 0,5 dl pisket kremfløte til pynt

 

Slik gjør du:

Smelt smør i en gryte, ha oppi kremfløte,  vann,  kakao, natreen/stevia og  salt

Visp godt sammen og varm opp til kokepunktet

Server med pisket krem og raspet sjokolade eller et dryss kakao og pynt gjerne med hel kanel eller en stjerneanis

Tips: Istedenfor fløte og vann kan du bruke 3 dl usøtet mandelmelk til å lage kakao eller jeg liker en blanding med 2,5 dl mandelmelk og 0,5 dl fløte for litt fylde

 

Da håper jeg det smake

Velbekomme

 

For flere bilder og daglig inspirasjon følg meg gjerne på instagram lavkarbomedhanne

 

Sjekk gjerne ut min nettbutikk

4 kommentarer
    1. Hei 😊
      Anbefaler du å bruke den versjonen med tipsa dine , for å følge lavkarbo bedre ? Eller er det samme hvem av dem man går for?
      Mvh Tove Marit

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg