Helgrilling av gris

Jeg var så heldig og få være med på grisefest hos gode venner sist uke. Grisen vi grillet var rundt 25 kilo og steamet.  Men da jeg postet dette bildet på facebook og instagram sist uke lot ikke reaksjoner eller kommentarer seg vente på. Jeg fikk faktisk ikke med meg all kritikken da jeg var litt offline noen timer og admin. i gruppa slettet ufine komentarer, men jeg har fått innboksen full av meldinger, både positive og negative.

Kommentarene gikk ut på alt fra at dette er grusomt å se, dette liker jeg ikke, hvorfor ikke grille en kotelette, men koteletter stammer da faktisk fra grisen den også,  hva er egentlig forskjell på en helgrillet gris, en helgrillet fisk eller helgrillet kylling. I flere butikker henger det kylling til grilling uten at noen reagerer. I sydlige strøk helgrilles gris og lam som noe helt naturlig til fest.

Men tydeligvis så er det noen som foretrekker å kjøpe vakumpakket kjøtt i biter enn å se hele dyret, selv om det er samme type kjøtt.

 

4 kommentarer
    1. Så flott 🙂 Hegrillet gris har vi hatt som tradisjon hver sommer i 11-12 år nå, verdens beste grillmat, med hjemmbrygga øl til . Mat skal nytes, kjekt hvis vi er mange som spiser i lag.
      Hilsen ei som er litt over gjennomsnittet gla i å lage mat, og liker og prøve nye retter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg