Glutenfri lakserull med spinatbrød

 Saftig spinatbrød , stekt i langpanne og perfekt til å fylle med hva du måtte ønske. Her får du mitt forslag med laks, men spekeskinke er også superdigg. Her er det bare til å eksprimentere og fylle med det en måtte ønske. Perfekt til veninne lunsj eller som turmat.

LANGPANNEBRØD MED SPINAT

5 egg

1 ts fiberhusk

2 ss havrefiber – helsekost

1 ts xanthan gum – helsekost

2 ts bakepulver

1/2 ts salt

5 dl revet hvitost

1 ts oregano

40 g spinat

 

150 grader varmluft ca 20 minutt, midt i ovn

 

Fyll:

4 – 6 skiver røkelaks

1/2 pk Tine smøreost

1/2 ts Pepper

Ruccola – velg selv megde

10 – 20 g Rødløk

Slik gjør du:

Finn frem alle ingredienser for å steke brød

Sett stekeovn på 150 grader, varmluft

 

Legg spinat i en sil, kok opp 1 l vann. hell det kokende vannet over spinat, klem ut så mye som mulig av væsken og kutt opp i strimler.

Visp lett sammen eggene, rør inn de tørre ingrediensen, så revet ost og til slutt spinat

Fordel deigen utover et bakepapirkledd stekebrett ca 30X35 cm og stek midt i ovnen på 150 grader, varmluft ca 20 minutt.

 

Avkjøl

 

Når langpannebrød er helt avkjølt, smører du på kremost, har over laks, ruccola, rødløk og drysser over litt pepper. Rull sammen og legg i kjøleskap innrullet i bakepapir frem til du skal servere. Super turmat. Skjær i skiver eller spis som ” rullekebab”

 

Tips! Langpannebrød passer perfekt til smørbrødkake

 

Da håper jeg at det smaker, velbekomme!

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

Lavkarbomedhanne nettbutikk

16 kommentarer
    1. Denne så skikkelig god ut 🙂 Gleder meg til å lage den. Jeg har mye godt pålegg etter julen som jeg kan fylle den med. Takk for at du delte oppskrift.

    2. Denne må jeg teste ut en dag også 👍
      Og tusen takk for tipset ang å bruke langpannebrødet til smørbrødkake 🙂 mannen lager det av og til, så da har jeg et bedre alternativ her til min lille kake også 👍🙂

        1. Det «vanlige» langpannebrødet, uten spinat altså, har jeg laget mye, og er spesielt glad i å lage ostesmørbrød av det, og pizza. Superenkelt👍

    3. Prøvde en variant av lakserullen i dag.
      Men blandet en boks med pepperost med litt rømme og pesto og brukte strandaskinke(ikke så glad i røkelaks🙈)
      Det ble fantastisk godt🥰
      Tusen takk for super oppskrift🙏🏻

      1. Det må du nesten teste ut da alle ovner er så forskjellige. Men øk temp til 170 grader og stek ca 5 min ekstra på vanlig over og undervarme, men som sagt du må nesten prøve deg frem om du ikke har varmluft.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg