Fiberrike sjokoladekuler

Minner fra barndommens  sjokoladekuler med havregryn rullet i kokos fikk meg til å lage disse søte små godbitene proppfulle av energi og fiber. Jeg har laget en versjon uten havregryn da det ikke er lavkarbo vennlig.

SJOKOLADEKULER 20 – 22 stk

50 gr kokosmasse

50 gr sesamfrø

15 gr sukkerroefiber

2 toppede ts kakao ( 10 gr )

1 ts pulverkaffe ( espresso bruker jeg jeg)

ca 5 dråper vanilje essens

100 gr romtemperert meierismør

20 gr sukrinmelis

2 toppede ts natreen strø

2 – 4 ss kokt varmt vann

+ kokos masse til å rulle kulene i

Slik gjør du:

Finn frem 2 skåler

Ha smør og søtning i den ene skålen og mål opp det tørre i den andre

Rør smør og søtning godt sammen, jeg blander kun for hånd

Ha så  de tørre ingrediensene og bland godt.

Sett i kjøleskap ca 1 t før du

former kuler og ruller i kokos, avkjøl og oppbevar i kjøleskap

For flere bilder og insprasjon, følg meg gjerne på instagram

 

10 kommentarer

Siste innlegg