Eksotisk Currylaks – melkefri og glutenfri

En skikkelig digg melkefri fiskeform, som sparker litt ifra og er laget med kokosmelk med smak av karri.

Utrolig god og litt annerledes fiskemiddag.

EKSOTISK CURRYLAKS –  4 porsj.

4 laksefileter – skinn og benfri

200 g blomkål

200 g brokkoli

1 squash

100 g sukkererter

1 liten gulrot – kan droppes, evt byttes med litt paprika, jeg liker fargespill i maten

1/2 gul løk

SAUS:

1 ts fersk revet ingefær

2 dl kokosmelk –  ikke lett versjon

2 ss karri

1 dl kyllingkraft

1 knivspiss sambal olek

salt og pepper

 

Start med å sette ovnen på 200 grader, vanlig over og undervarme.

Rens og kutt grønnsaker i biter.  Ha grønnsakene i en ildfast form, sammn med sausen og sett det hele  inn i ovnen ca 15 minutt. Etter 15 minutt har du litt salt og pepper på laksefileten ,legger fisken oppå grønnsakene, enten hel eller del opp i passe biter. Setter det hele inn i ovnen igjen i 15 minutter til.

 

Total steketid blir ca 30 minutt midt i ovnen på 200 grader

 

 Har du andre i familien som ikke lever lavkarbo smaker det godt med ris eller kokte poteter til denne retten.

 

Sausen blir såååååå god at jeg spiser den med skje etter at vi har spist.

Tips! Her kan du egentlig bruke akkurat de grønnsaker du liker og foretrekker. På bildet har jeg toppet med noen asparges jeg hadde i kjøleskapet som måtte brukes. Så formen er en fin måte å få brukt litt “leie” grønnsaker.

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

 

 

Jeg fikk inspirasjon på Coop Ekstra sine sider til denne retten.

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg