Eggelatte

 

Bulletproof coffee, fettkaffe, eggelatte, kjært barn mange navn, men samme nytte. Jeg starter som regel min dag med denne versjonen av en fettkaffe.

Minner om en litt fyldig kaffelatte. Der er vel nesten like  mange oppskrifter som mennesker, men viktig å finne sin versjon som smaker godt og kan nytes og fylle på med energi.

En fettkaffe gir raskt energi og en deilig metthetsfølelse som varer lenge.

Jeg har drukket denne versjonen i flere år og savner den alltid når vi er ute og reiser.

Prøv den, kanskje du også blir hekta.

EGGELATTE – FETTKAFFE

20 gr meierismør

1 ss mct olje (kjøpes på helsekost)

2 dl kokende vann

2 ts espressokaffepulver

1 egg

litt stevia vanilje

 

Kok opp vann, ha i smør , mct olje og 1 egg og mos sammen med en stavmikser til det skummer godt. Ha kaffepulver og stevia etter ønske i en kopp/glass og hell eggemelken over.

Dryss over litt kanel om du ønsker og nyt

 

Følg meg gjerne på Instagram Lavkarbomedhanne for mer bilder og inspirasjon

10 kommentarer
    1. Hei! Ville bare legge igjen en kommentar om hvor fin denne bloggen var! Jeg vil gjerne gå over til et litt mer lavkarbo kosthold og her var det mange oppskrifter som så både sunne og veldig gode ut! Veldig inspirerende!

    2. Hei, og takk for inspirasjon og tips på veien, eg ofte innom og finner alltid noe som frister 🤗 når det gjelder denne drikken, så har jeg ikke den oljen som skal være i.. Blir det helt feil og utelate den?

    3. Hei,
      Jeg ELSKER kaffe latte med Hmelk så det er med vemod jeg bytter den ut til av og til denne eggelatte’n. Er ikke så fan av smaken av stevia så jeg hadde sukkerfri vaniljesirup fra Monin oppi i stedenfor Stevia og vanilje, og det anbefales om man liker latte med vaniljesmak😃
      Takk for oppskrifter,
      Hilsen Britt

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg