Knekkebrød på 5 min

KNEKKEBRØD I MIKRO

1 ss linfrø

1 ss sesamfrø

1 ss solsikkekjerner

1 ss gresskarkjerner

1 ss sukkerroefiber

1 ts fiberhusk

3 ss vann

1 ss nøytral olje

litt salt

Ha totalt 5 ss frø av den typen du velger i en skål, tillsett fiberhusk, vann, olje og salt. Bland godt. Fordel utover bakepapir, jeg bruker hendene til dette. Legg bakepapir inn i mikro full effekt 2 minutt, ta ut og vend knekkebrød over på nytt bakepapir og del opp i 2 store eller 4 små knekkebrød. Inn i mikro 2 minutt til, snu di og ta en runde til på ca 1 minutt, avkjøl og nyt.

Disse kan også lages i vanlig stekeovn, men da er jo prinsippet med knekkebrød på 5 minutt borte.

#knekkebrød #knekkebrødimikro #matfrabunnenn #lavkarbomedhanne #blogger #hjemmelaget #glutenfri #sukkerfri #sunnmat

4 kommentarer
    1. Veldig godt. Kjapp frokost. Jeg var litt skeptisk, men ikke nå lenger. Kan man spise hele porsjonen til et måltid når man er på LK?

      1. Uten mikro forsvinner poenget med knekkebrød på 5 min. Da ville jeg laget større porsjon av andre gode knekkebrød jeg har på bloggen min. Flortynne urte knekkebrød er veldig gode. Likeså favoritt knekkebrød.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg