Vaniljekrem på 2 minutt

ENKEL VANILJEKREM I MIKRO

1 dl kremfløte

3 eggeplommer

2 ts splenda

1/2 – 1 ts vanilje essens

1 knivspiss johannesbrødkjernemel

Ha alt i en skål som tåler mikro og bland godt sammen. Jeg bruker en gaffel til dette.

Sett inn i mikro på full effekt i 30 sekund, ta ut og rør, sett inn i mikro igjen i nye 30 sekund, rør og gjenta. Dette gjør du 4 ganger. (Noen ganger må jeg gjøre det 5) Men du ser når den er tykk nok. Avkjøl og bruk den i skoleboller, kaker, til bær, dessert osv..

Vil du ha “sorte prikker” etter ekte vanilje kan du ha bittelitt vaniljepulver i når du lager vaniljekrem.

Det går fint å lage i gryte også, men husk da at den ikke må koke og rør hele tiden til den tykner. Har du ikke splenda eller like å bruke annen søtning bruker du det, men husk å mengdejuster.

Handleliste: fløte, egg, splenda, vaniljeessens, johannesbrødkjernemel

#vaniljekrem #sukkerfri #hjemmelaget #matfrabunnen #lavkarbo #lavkarbomedhanne #blogger

7 kommentarer
    1. Line:
      Hei Line, helt ærlig så har jeg kun sett en type og den kjøper jeg i dagligvarebutikken. Sånne små flasker med essens, di står ved bakevarer i alle dagligvarer. Ellers foretrekker jeg vaniljestang, men her skulle det være enkelt.

    2. Takk for svar, da skal jeg prøve meg på denne snart 🙂 Og takk for at du deler alle disse fantastiske oppskriftene 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg