Bagels

BAGELS

220 gr revet hvitost eller revet mozzarella

1 beger ( 125 gr ) tine kremost naturell

50 gr malte mandler – regal malt mandel mel ( ikke fettredusert )

30 gr sesammel

1 ts bakepulver

1 ts xanthan gum

1 egg

Ha revet ost og kremost i en skål som tåler varmer og mikrobølgeovn, smelt dette godt sammen på full effekt.  Dette tar 3-4 minutt ,rør litt et par ganger under prosessen, det skal bli “flytende” som en tykk milkshake.

Mål opp resten av ingrediensene, rør så inn i den smelta osten, kna godt sammen med hånden.

Del i 6 emner og trill pølser som du former til ringer. Legg på bakepapir, pensle med litt vann og dryss over valgfri frø, jeg brukte sesam,lin og valmuefrø som jeg blandet.

Stekes midt i ovnen på 200 grader i ca 12-15  minutter, over og undervarme.

Avkjøl

Egner seg til å fryse

#bagels #fathead #glutenfri #sukkerfri #blogger #helg #lavkarbomedhanne #matfrabunnen #hjemmebakt

29 kommentarer
    1. Det har jeg aldri laget. Må prøve. Men jeg spiste det i går, hos dattera mi. Hun delte de i to og hadde på smøtreost, salatblader, halve cherrytomater og stekt bacon. Nam.

    2. Julie:
      Hei Julie, fikk tilbakemelding fra ei som hadde brukt fiberhusk istedenfor xanthan gum, ble gode di også sa hun. Både fiberhusk og xanthan gum er jo bindemiddel. Xanthan gum kjøper du på helsekost butikken.

    3. Lisbeth: Hei Lisbeth, det er endel som er utsolgt for dette for tiden, er det bagels eller andre ting med fathead deig jeg lager vet jeg atflere andre bruker fiberhusk med godt resultat.

    4. Kan du begynne å legge ut bilder av deigen også? 😁 Hver gang jeg bruker oppskriftene sine ender jeg opp med å føle at det er noe feil med deigen, og resultatet blir alltid så anderledes 🤔☹️

    5. Hei Hanne 😊
      I dag fikk jeg endelig rotet meg til å prøve disse. Lot deigen hvile en god stund etter sammenblanding, jeg brant meg på hendene. Fulgte oppskriften til punkt og prikke,men stekte 3 minutter lenger enn anbefalt. De ble knallgode. Tusen takk for flott oppskrift og for en fin blogg ❤️

    6. Hei Hanne 😊
      I dag fikk jeg endelig rotet meg til å prøve disse. Lot deigen hvile en god stund etter sammenblanding, jeg brant meg på hendene. Fulgte oppskriften til punkt og prikke,men stekte 3 minutter lenger enn anbefalt. De ble knallgode. Tusen takk for flott oppskrift og for en fin blogg ❤️

    7. Hei 😊
      Så flott en blogg👍
      Kan man her bytte ut mandelmel med noe annet, feks mer sesammel? Så mange oppskrifter med nøtter og tåler ikke dette……

    8. Da fikk jeg endelig mannen meg opp til å lage disse. Angrer ikke et sekund:) Helt nydelige bagels. Laget hjemmelaget eggesalat og hadde som pålegg på dem… NYDELIG:) Tusen takk for alle de fantastiske oppskriftene du deler med oss. Fortsett det gode arbeidet;)

          1. Vanskelig å svare på hvorfor du ikke fikk di til. Prøv med litt mer fiberhusk eller mel neste gang om du ikke ble “avskremt” til å teste. Kan være små justeringer med melet. Håper smaken ble god om di ikke ble fluffy for deg.

    9. Sesammel får man det kun på helsekost? Kan man kjøre d i hurtimixer/ m stavmikser selv og få like flåtte Bagels mon tro? Eller kan man bruke annet «mel»?

      1. Du får tak i sesammel på helgø MENY også. Du kan male sesamfrø selv, men det blir grovere og ikke fettredusert som det du kjøpe. Om du bytter ut Meltyper kan resultat bli bra, men det kan jeg ikke garantere.

    10. BAGELS
      Disse var bare helt nydelige 😍
      Saftige og gode. Noe av det beste jeg har smakt !!
      Flott Blogg du har 👏🙃

    11. Veldig inspirerende blogg med fine bilder. Min favoritt for tiden er Bagels- brukte cheddar og de ble fine og oransje:) Veldog motiverende å følge dine oppskrifter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg