Sjokolade trøfler

SJOKOLADE TRØFLER

1,5 dl krem fløte

200 gr sukkerfri sjokolade

2 ss meierismør

 

Varm opp fløten i en gryte til rett før kokepunktet, men ikke kok, trekk bort gryten fra plata og smelt sjokoladen i den varme fløten. Når sjokoladen er smeltet rører du inn 2 gode spiseskjeer romtemperert smør. Sett kaldt minst 2 timer, jeg lot trøfel massen stå natten over i kjøleskapet. Du skal kunne trille kuler av massen.Jeg anbefaler hansker til dette.

 

Lag kuler i ønsket størrelse og rull di i sukrinmelis, kakao, kokos eller finmalte peanøtter.

Oppbevares kaldt til du skal spise di

Jeg fikk 30 stykk av denne oppskriften, laget da ca en munnfull på størrelsen, så antall variere etter størrelse du velger å lage sjokolade trøflene.

 

Oppskrift fant jeg her

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og inspirasjon

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg