Peppermynte knapper

Lag enkel peppermyntekonfekt til deg selv eller gi bort i gave til jul. Spiselige gaver er alltid populært. Peppermynteknapper kan minne om after eight, men hvor overvekten er peppermynte og ikke sjokolade. Pynt etter eget ønske og la julestemningen bare komme mens du nyter disse søte små peppermynteknappene til en god kopp julekaffe.

PEPPERMYNTE KNAPPER  ca 25 stk

0,1 dl kremfløte

                            250 g sukrin melis – juster med mer om du trenger for en fastere konsistens

1 knivspiss tragant – kjøpes på apotek

2 ss eggehvite

                     3 – 4 dråper peppermynteolje – smak deg frem dette er sterkt

 

Slik gjør du:

Bland fløte, melis og tragant. Tilsett eggehvite og kna til blandingen er jevn og smidig.. Synes du massen er litt for flytende, juster med litt mer melis. Smak til med peppermynteolje. Tragant er med på å gjøre peppermyntemassen smidig og fås kjøpt på apoteket. Konfekten kan også lages uten tragant, men da trenger du litt mer melis, selv bruker jeg det alltid.

Trill ut små runde kuler. Lag en fordypning i midten med baksiden av en t – skje og sett kaldt ca 30 min.

Smelt litt sukkerfri sjokolade og ha i fordypning av peppermynteknappene.

 

La peppermynteknappene tørke på et kaldt sted før de legges i boks.

 

Oppbevares kjølig

 

Da håper jeg det smaker og du kommer i skikkelig julestemning ved smaken av disse.

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

 

Kikk gjerne innom min nettbutikk

 

KORRIGERT VERSJON PGA SKRIVEFEIL – BEKLAGER DETTE – NÅ ER DEN KORREKT

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Hei😊 Forsøkte meg akkurat på disse nå, men måtte ha veldig mye mer enn 100 gr sukrinmelis. Tror jeg endte opp med over 300 gr. og fremdeles var deigen klissete. Har du noen formening om hva som kan ha gått skeis her? Fulgte ellers oppskriften🤔

    2. Heidi:
      Fikk du di til med litt mer sukrin melis da?
      Jeg brukte ikke mer jeg, for jeg hadde ikke mer i hus, synd at mendge i oppskrift ikke stemte for deg. Håper di blir gode uansett.

    3. Ja, de ble gode på smak. Litt kornete, men det er nok pga mengden med sukrinmelis.
      Takk for svar, og for masse inspirasjon ellers😄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg