Melkefri Chiagrøt – en syndig god frokost

CHIA GRØT 2-3 porsjoner

1 boks kokosmelk – lett versjon

6 ss chiafrø – sjekk karbo innhold

3 ss sukrin melis

2 ss bakekakao

 

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensene i en skål og bland godt sammen. La det hele stå på benken og svelle i et par minutter, rør igjen og sett inn i kjøleskapet natten over, eller minst 3 timer.

Spis den som den er,eller med med bær og nøtter

 

Dette er min eldste oppskrift på chiagrøt og den jeg ofte faller tilbake på.

Smaker utrolig godt og himmelsk med litt bær og nøtter.

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

14 kommentarer
    1. Dette er sååå godt. Har du peiling hvor lenge det kan stå i kjøleskapet? Laget en stor porsjon i går å bestemte meg ila natten å starte med eggfaste i dag….

    2. frøkengroms: Jeg har sånn 3 dagers regel i mitt hodet på mat jeg har tilberedt. Så om du tar en 3 dagers eggefaste, ville ikke jeg spist chiagrøten. Men smak på den, så finner du ut om den er spiselig.

    3. Takk for svar. Tenkte nesten det samme så utsetter eggfasten en dag og to. Kan jo ikkje la så god chiagrøt gå til spille 🙂

    4. Hei. Jeg er helt ny på lavkarbo. Skal begynne 1 sept. Så har et spm. Hvordan kan chia være lavkarbo når den inneholder mange karbo . Har lært at man kan spise alt under 5 gram pr 100. Men chia frø har mye mere ? Kan du hjelpe meg så jeg forstår.

      1. Hei Hilde, di chia frøene jeg bruker har 0,8 gr karbohydrater pr 100 gr vare. Grunnen til at det variere slik har noe med høstingstidspunkt å gjøre. Samme gjelder for diverse andre frø og nøtter kan også variere. Så anbefaler deg å lese på den enkelte varen. Jeg kjøper chia frø på butikken Normal den grønne “bøtten” fra Ok snacks. Ønsker deg lykke til med oppstart av lavkarbo. Dette klarer du fint. Heier på deg.

    5. Liker godt den Chiafrø grøten, men stussa litt på kvifor det står lett kokosmelk, og ikkje den klassiske?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg