Fromasj kake


Fromasj kake


3 pk sukkerfri rød gelé – jeg bruker eldorado
5 dl  krem fløte
1 kurv jordbær
1 kurv bringebær
1 kurv blåbær


Kok opp 5 dl vann
Rør ut 2 pk gelé


Avkjøl til til væske er kald men ikke stiv.
Rens bær og pisk 3 dl fløte


Ta av litt bær til pynt.


Bland gelé, krem og bær.
Ha oppi en kakeform og sett i kjøleskapet. Kok så opp 3 dl vann og rør ut 1 pk gelé og avkjøl.
Ha denne oppå fromasj og sett kaldt noen timer eller natten over.
Pynt med resten av kremen og bærene.

Tips: Kok opp vann i vannkoker om du har,  rør  så ut gele direkte i halvlitermål.Så bruker du litt mindre kokende vann enn oppskrift er, rører ut gelepulver, har så i resten av vannet, men kaldt, så korter du ned tiden på gele ganske mye.

#fromasjkake#kakekos#høytider#bær#krem#gele#blogger#lavkarbomedhanne

6 kommentarer
    1. Denne ser helt nydelig ut. Forstår jeg det riktig at det er masse hele bær i selve fromasjen? Eller knuser/deler du dem opp før du blander?
      Gleder meg til å lage, fromasjkaker har vært høyt elsket siden jeg var ganske lita 🙂

    2. Prøver meg på denne til 17. Mai.😊 Setter du kaken med bunnen på springformen oppå kakefatet, eller har du et smart triks for å få bort springformbunnen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg