Omelett muffins

Mini-omelett, omelett muffins. Her skal du få oppskrift på små omeletter, eller mini-frittata, fylt med ost og skinke. Supert å ha i matboksen til lunsj eller etter trening.

OMELETT MUFFINS

3 egg

3 ss krem fløte

Salt, Pepper

revet ost, skinke i terninger, vårløk,paprika

 

Slik gjør du:

Rør egg,  fløte,  salt og pepper lett sammen med en gaffel.

Ha i revet ost og det du måtte ønske å fylle mini omelettene med, skinke oppskåret i passe biter og litt vårløk eller paprika liker vi veldig godt.  Mengde du har i avgjør litt på hva du liker og om du vil ha litt sånn små omelett former med mye eller lite eggestand rundt, derfor har jeg ikke oppgitt mål her.

  På 3 egg bruker jeg en liten neve av hver ingrediens, eller ca 2 ss

 Fyll eggeblanding med ditt ønsket fyll  i muffins formene du velger å steke i, eller brett bakepapir selv ned i et muffinsbrett som jeg har gjort. Fyll formen  ca 3/4 fulle.

Stek på 200 gr midt i ovnen ca 15 – 20 minutt på vanlig over og undervarme.

Selv foretrekker jeg å steke litt lite og la de stå og stivne litt etter at de er tatt ut av ovnen. Da blir de perfekte og ikke harde/kompakte. Omelett skal være fluffy.

Sjekk om eggestand er stivnet før du tar ut av ovn, litt vil de sette seg om du lar det stå på benken noen minutter før servering

Fine å ta med i matpakken, spise som de er , med bacon eller en salat.

 

Da håper jeg det smaker

Velbekomme

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg