Favoritt knekkebrød

Hjemmelaget knekke brød som smaker helt nydelig og metter godt.

Disse knekkebrødene var mine favoritt knekkebrød for noen år tilbake. Å det med god grunn, de har mye god smak og tyggemotstand.

Knekkebrød med ost

3 egg – piskes lett sammen med en gaffel

Rør så inn

1 dl sesamfrø

1 dl linfrø

1 dl gresskarkjerner

1 dl solsikkekjerner

1 dl sesammel

1 ts fiberhusk

3 dl revet hvitost

1 ts salt

1 ts oregano

 

Fordel  det hele utover et bakepapir, jeg bruker en gaffel  eller slikkepott til dette.

Stek på 175 grader midt i ovnen ca 20 min, tar ut av ovn, snu knekkebrød, del opp med en kniv eller pizzahjul er greit å bruke , sette inn i ovn igjen og stek videre ca 20 min. Om di nå ikke er blitt sprø, legger jeg di på rist og steker videre til knekkebrød er sprø.

Dette variere så utrolig fra ovn til ovn og tykkelse på knekkebrød.

Knekkebrødene oppbevares i en kakeboks og har lang holdbarhet om du har tørket de helt sprø.

 

Tips; har du ikke alle frøtyper som står i oppskriften, ta bare mer av en annen type, chia frø er også godt i knekkebrød.

 

Da håper jeg det smaker

 

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og inspirasjon

6 kommentarer
    1. Hei! Laget disse i går og de var kjempe gode! Lurte på om du har oversikt over karbohydratinnholdet i disse knekkebrødene?

    2. Hei.
      Lurer på om denne knekkebrødoppskriften er til en stekeplate? Og i såfall hvor mange biter deler du den i😊

    3. Laget de i dag. Blir helt klart en favoritt. 😋 Må bare lage de litt tynnere neste gang. Har forøvrig laget endel mat fra bloggen din og er veldig fornøyd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg