Billig januar

Først og fremst GODT NYTTÅR til alle dere skjønne følgere. Dere sender meg så utrolig mange fine meldinger at jeg blir helt rørt. Tusen, tusen takk for alle fine ord. Da skriver vi altså 2019, tenk et helt nytt år, en ny side, et nytt kapittel. Julehøytiden og nyttårsfeiring er over. Alle forventninger og drømmer mot jul og det nye året som kommer er plutselig over og realitet. Måtte året bli fint på mange måter. Den første dagen i det nye året er blitt brukt til å rydde i fryseboks, kjøleskap og matskap. Januar i år skal bli BILLIG JANUAR.  Jeg skal ha et så lite forbruk som mulig på mat, men spise ned det som allerede ligge i frysoboks, skuffer og skap. Kjøtt og andre matvarer som ligger der ble jo handlet inn for vi hadde planer om å lage noe godt, men ble puttet i fryseren og skuff av en eller annen grunn.  Formålet med BILLIG JANUAR er å sette et mer bevisst fokus på forbruket vi har på mat, uten at det går utover kvaliteten eller gleden rundt maten.  Det kan lages mye god mat ved å ta et lite “dykk” i skuffer og skap. Jeg er spent på å se sluttregningen i slutten av januar, gleder og gruer meg på samme tid.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg