Pinnekjøttsuppe

Har du rester etter pinnekjøtt, ja da er denne suppen veldig god og perfekt å lage. Den smaker fantastisk og varmer en kald vinterkropp med sin kraftfulle smak. En fin måte å få brukt opp rester eller lag en stor gryte og inviter gode venne. Det blir garanter en suksess.

PINNEKJØTTSUPPE

6 dl vann

250 gr sellerirot i terninger

150 gr persillerot i terninger

70 gr gulrot i terninger

100 gr gul løk i terninger

30 gr purreløk

 

Slik gjør du:

Kutt alle grønsaker i terninger og hell over vann og pinnekjøttkraft, kok opp. Jeg velger å ha i 1 stk gulrot for fin farge, vi spiser faktisk litt med øyene også, i hele suppa er det 70 gr og det blir ikke mange karbohydrater pr person.

 

Mens grønnsker koker, renser du kjøttet fritt for ben og strimler det fint opp, har dette oppi sammen med grønnsaker, koker videre. Mot slutten av koketiden (dette tar ca 15  min om bitene er små) smak til med salt og pepper. Kan være at du ikke trenger salt da pinnekjøtt og kraft i seg selv er ganske salt.

 

Kjempegod og smakfull suppe på under 30 min og en fin måte å bruke opp rester på.

Utgangspuktet til denne suppa fikk jeg etter inspirasjon fra bloggen SpisogSpar sin betasuppe.

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg