Tortillalefser

Lavkarbo Tortillas uten egg, nøtter og melkeprodukter og som i tillegg smaker kjempegodt er ikke en selvfølge. Når jeg må ta hensyn til flere allergener velger jeg disse tortilla lefsene. De kan brukes til pølse i lompe, til pizzabunn, lompe lasagne, tacopai osv..

TORTILLAS UTEN EGG 5 stk

2 ss fiberhusk

7 ss kokosmel – funksjonellmat sitt brukte jeg

1/2 ts bakepulver

1/2 ts salt

3 dl lunkent vann

1 ss olje – jeg bruker rapsolje, men olivenolje eller kokos olje går fint

 

Slik gjør du:

Ha alle ingrediensene i en bakebolle og bland godt. La dette stå og svelle ca 5 min

Del deigen i 4, kjevle ut hvert emne mellom 2 bakepapir, stikk ut passe rund form, som passer i stekepanna di. Fjern forsiktig bakepapir og stek 1 og 1 lefse på middels varme.

Den biten som er igjen etter å ha kjevlet 4 lefser, lager du en 5 lefse av.

Pensle litt olje på en litt over middels varm stekepanne og stek tortillas på begge sider, avkjøl under et klede.

Orginaloppskrift fant jeg på sweetashoney sin side og har gjort den om til Norske mål

Dette er definitivt di beste lavkarbotortillas jeg har laget og smakt.

 

Da håper jeg det smaker

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og inspirasjon

8 kommentarer

Siste innlegg