Keto Rundstykker

Jeg har sett mange oppskrifter på ketorundstykker og prøvd noen varianter de siste årene. Jeg har ikke blitt sånn veldig imponert, men disse keto rundstykkene er enkle og  jammen meg så gode at de er verd å dele.

KETO RUNDSTYKKER

6 egg ( er eggene store bruk kun 5 )
500 g cottage cheese

Moses sammen med stavmikser for unngå hvite prikker i bakverk

Rør så inn i eggeblandingen resten av ingrediensene og la stå ca 5 minutt. Du skal kunne forme rundstykker med hendene. Dette gjør du lettest ved å ha litt vann eller olje på hendene og forme rundstykker.

1 boks seter rømme
2 dl mandel mel –  ikke fettredusert
4 dl pofiber
4 ss kokosmel – fettredusert
2 ss fiberhusk
1/2 ss bakepulver
1/2 ss natron
2 ts salt

Stekes på 200 grader midt i ovnen på vanlig under og over varme i ca 25 minutt

Dette er en stor oppskrift og gir ca 14 stk

 Kan fryses

Ser pent ut med litt frø på toppen

Følg meg gjerne på instagram for flere bilder og daglig inspirasjon

6 kommentarer
    1. Ser veldig gode ut. Mye bedre å lage selv. Jeg spiser et proteinbrød fra butikken, for er ikke så god på den slags bakst. Men disse ser overkommelige ut 🙂 Takk for tips!

    2. Hvor mange karbohydrater er det cirka i et rundstykke hvis man følger din posjonering? 🙂 og må man ha oppi pofiber? Hva gjør dette? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg